Friday, July 28, 2006

Semester

Idag jobbar jag sista dagen på två hela veckor. Eller jag hade jobbat sista dagen om jag inte hade haft feber och ont i halsen. Tur att jag fick det nu, så jag kan vara frisk över semestern, tycker jag, det tycker inte min chef.

Vi åker hem till Göteborg på söndag. Det är mer än ett år sen vi var hemma sist, så jag längtar nu, ordentligt. Vågar jag erkänna att jag längtar mest efter min mamma? Så nu skall vi trycka in ett helt liv på två veckor. Undrar hur utvilad jag kommer att vara när jag kommer tillbaka till ön igen.

3 comments:

Nini said...

Om du verkligen kommer vara ledig i 2 veckor så kommer du nog känna dig rätt nöjd efteråt...

Är du sån attd u faktiskt kan stänga av allt jobb i 2 veckor? Det är inte jag =/
Eller....sån är inte min mamma. Hon skiter i om jag har semester för hon verkar bara se det som att jag är tillgänglig för henne, inte att jag faktiskt vill vara ledig.

Bitter? Jag?! Tror du...?

Ms.Take said...

Hon är i Sverige, hon är i Sverige, hon är i Sverige *dansar runt*

systeryster said...

mt *puss på dig*