Sunday, July 16, 2006

Valpar, valpar, valpar överallt!

För sex veckor och tre dagar sedan var hundmamman högdräktig. Magen var enorm och jag gissade att hon hade fem valpar. Inte visste jag att det gömde sig sju stycken där inne.



När hon tre dagar senare hade fått fem stycken valpar, var jag övertygad om att hon var färdigvalpad så jag lockade på henne för att få henne ut och kissa. Hon stirrade på mig som om jag inte var riktigt klok, och nu efteråt inser ju jag med att det var jag inte för ....



.. så här många skulle de bli innan hon ville med ut.






Idag är valparna sex veckor precis. Nu är dom mindre som korvar och mer som riktiga hundar. De har alla utvecklat en helt egen personlighet.



Charmören med Den Blyga i bakgrunden





Sumobrottaren





Trädgårdsmästaren





Mjuka Seven med Sumobrottaren ovanpå


9 comments:

Ms.Take said...

Underbara. De är HELT underbara. Jag vill ha en :)

Dåcktor Erik said...

Ojojoj...hundvalpar är bland det sötaste som finns. Kunde jag skulle jag paxa Sumobrottaren. Haha...

Vad är det för ras?

systeryster said...

Ja detta är absolut sötaste åldern, jag tror alla raser är som bäst när dom är sex veckor. Det är den tiden man INTE skall åka och titta om man inte redan bestämt sig :) Dom är av rasen Jack Russell, sorten med små ben och stora personligheter <g>

systeryster said...

MT vad tror du kattdrottngen hade sagt? "Off with her HEAD!!!" comes to mind.

Ms.Take said...

Nah, min kattdrottning gillar hundar. Hon bor med en Rhodesian Ridgeback just nu, och det stör henne inte det minsta att hon är mindre än jyckens huvud - de sover ihop ändå :)

Däremot har ju Terriers en tendens att inte gilla katter, eller hur?

Dåcktor Erik said...

Jack Russels...japp, vet hur de är. Har en bekant som har en sådan och han (hunden alltså) har inte alla indianerna i kanoten, om amn säger...

Men det är mycket studs och spring i honom!
(Hunden alltså)

systeryster said...

mt Jag tror att Jack Russells haller rent frant allt som inte ar familj, framforallt om det ar mindre an dom sjalva. Hundmamman ar kompis med alla katterna pa stallet, sa lange dom inte springer vill saga, eller ser radda ut, eller blir overaskade :)


eric Jo har ar nog alla indianerna i kanoten faktiskt. Jag ar ju erkannt lite partiskt, men jag tror att Jack Russelns storsta problem ar att dom kops av manniskor som vill ha en liten hund. JR bara rakar ha en liten vardslig kropp, egentligen ar dom lika mycket brukshund som en Rottweiler eller Schafer. Precis som vilken brukshund som helst sa blir dom odragliga om dom inte blir mentalt och fysiskt stimulerade. Men som sagt, jag ar ju aningen partisk.

Nini said...

Jag dör! Jag vill ha allihop!
Jag blir helt mjuk i hjärtat och så känns det lixom lite som sirap i mitt bröst för det blir lite svårt att andas....
Men det är hemligt!!

systeryster said...

nina Jag känner som du, så jag har bestämt att behålla charmören (numera Hugo) :) Min man tyckte inte att vi skulle ha fler hundar, så jag sa till honom att han hade ett val, antingen väljer han att vi skall behålla en, och då behåller vi Hugo eller oxå bestämmer han att vi inte skall behålla någon, och då behåller vi Hugo <g>