Friday, July 21, 2006

100 saker om mig

1. Jag älskar mina barn
2. Jag är en arbetsnarkoman
3. Jag är snäll
4. Jag blir lätt arg
5. Jag blir lätt glad
6. Jag är nästan aldrig sur
7. Jag har aldrig lärt mig tjej fnittra
8. Jag ångrar ett beslut i mitt liv
9. Jag är en dålig småbarnsmamma
10. Jag är gift med en fantastisk man
11. Jag älskar det jag gör i mitt jobb
12. Jag tycker riktigt illa om min chef
13. Jag tycker mycket om djur
14. Jag var nog en hund i ett tidigare liv
15. Jag gillar inte att jag inte längre är blond
16. Jag älskar Terry Pratchetts böcker på engelska
17. Jag älskar Doublas Adams böcker
18. Jag tror att Liftarens Guide till Galaxen är den bok jag tänker på mest
19. Jag älskar frukost på sängen
20. Jag är ganska osocial
21. Jag ljuger bra, för bra tror jag
22. Jag tycker att människor är estetiskt vackra
23. Jag tycker är hästar är spirituella
24. Jag önskar att jag kunde tala fler språk
25. Jag hatar sociala orättvisor
26. Jag tycker att lagom är bäst faktiskt
27. Jag lider en aning av jantelagen
28. Jag har en otroligt livlig fantasi
29. Jag är mörkrädd
30. Jag vet att saker som inte kan hända mig, händer mig ganska ofta
31. Jag har lättare att bli för smal än att bli för tjock
32. Jag gillar människor
33. Jag har ett enormt selectivt minne
34. Jag glömmer aldrig ett samtal men ofta ofta namn
35. Jag gråter för sällan
36. Jag har levt mig igenom svår sorg
37. Jag tror inte att tiden läker alla sår, men med tiden får man åtmistone en sårskorpa
38. Jag tror att det de flesta kallar dödsångest egentligen är livsångest
39. Jag tror att svårigheter eller motgångar utvecklar personligheten om man låter dom
40. Jag tycker att det är mycket lättare att förlåta någon som hade fel än någon som hade rätt
41. Jag tycker att det är lättare att förlåta andra än mig själv
42. Jag älskar havet
43. Jag tror inte på gud
44. Jag sörjer att alla religioner förutom Buddism har använts för att sprida hat
45. Jag älskar att bli äldre
46. Jag skulle älska att vara massivt rik
47. Jag skulle hata att vara berömd
48. Jag är lat
49. Jag rider varje dag
50. Jag gillar rapp music
51. Jag lyssnar på musik hela dagarna när jag kodar
52. Jag tycker att svenska är ett vackert språk
53. Jag älskar att läsa böcker av författare som kan dansa med ord utan att använda för många
54. Jag dömer människor snabbt
55. Jag ändrar min uppfattning lika snabbt
56. Jag skrattar ofta
57. Ibland glömmer jag bort vad jag skall säga mitt i en
58. Jag är enormt nyfiken
59. Jag älskar att lära mig nya saker
60. Jag älskar svenska färska räkor
61. Jag älskar rundstycke med calslaw, ny grillad skinka och crackling
62. Jag är jättestolt över min ungar
63. Jag älskar att spela strategi data spel
64. Jag kodar även på min fritid
65. Jag ser hellre på en bra film på tv tillsammans med familjen än går på bio
66. Jag sover för lite
67. Jag älskar att sova på morgonen
68. Jag sover för sällan på morgonen
69. Jag har enormt lätt för att konsentrera mig
70. Jag älskar höstens färger och lukter
71. Jag blir lätt stressad av sommarens måsten
72. Jag älskar att rida ensam på standen tidiga morgnar
73. Jag älskar att överaskas av fyndiga kommentarer
74. Jag är barnsligt förtjust i fräckisar
75. Jag älskar mitt liv
76. Jag är lite ledsen över att jag inte har en dotter
77. Jag är rädd för att inte få dö först av oss i min familj
78. Jag har lätt för att se sammanhang
79. Jag har svårt att se lidande
80. Jag tror på reinkarnation
81. Jag gillar mina arbetskamrater
82. Jag dricker inte vin
83. Jag älskar öl
84. Jag trivs med att vara utlandsvensk bättre än jag trivdes med att vara svensk
85. Jag undrar hur utelämnande denna listan är egentligen
86. Jag har skrivit en bok som ingen vill trycka
87. Jag gillar att umgås med mina djur
88. Jag tänker för mycket
89. Jag är hämdgirig när jag blir sårad eller någon är elak mot mina barn
90. Jag minns mina drömmar varje natt
91. Jag hatar att bli klappad på huvudet
92. Jag har aldrig lärt mig att vara kvinnligt mjuk
93. Jag är rak och rättfram
94. Jag ljuger hellre än att såra med en meningslös sanning
95. Jag är nyfiken på vad jag kommer att göra om ett år
96. Jag pratar för mycket i telefonen
97. Jag pratar för mycket
98. Jag älskar min mor och mina systrar
99. Jag vill leva länge så jag inte missar något
100. Jag kan inte fatta att jag faktiskt kunde skriva 100 saker om mig själv

6 comments:

Anonymous said...

Imponerande! Du är den första jag sett som skrivit alla hundra! Fint, ja! Utlämnande, ja kanske.. Men vid punkt 57 skrattade jag högt! :D

Nini said...

Hundra saker!! I'm truly impressed!
Jag funderade på att skriva en sån lista men sen fastnade jag efter 3:e saken så jag la ner det. Å andra sidan har jag zip nada å mindre än ingenting att roa mig med här på jobbet så jag kanske gör en iaf. Imorrn.

systeryster said...

ylwa & nina, tro det eller ej, men det var faktiskt riktigt roligt att göra listan :) Kul att ni gillar den.

Nini said...

Jag klarade det oxå! Jag gjorde en lista innan jag gick hem. Hemskt roligt. Jag älskar listor :)

systeryster said...

nina jag var och läste den, skitbra! Det ser inte ut som om du fastnade på 3dje, ser ut som om du skulle kunnat skriva några till :)

Nini said...

Lätt! Jag hade nog kunnat fixa 150 iaf :)