Monday, August 14, 2006

Home sweet home

Efter två veckor i soliga Sverige är jag nu hemma på ön igen. Det var skönt att träffa mina djur igen, och att sova i sin egen säng igår kväll men förutom det så längtar jag redan tillbaka. Samtidigt måste jag säga att jag är lite splittrad. Medan jag var i Sverige var det en hel del jag längtade efter här, och nu är det en hel del jag längtar efter där. Typiskt.

Semestern har varit suverän. Jag har lyckats träffa hela min närmaste släkt två gånger, mest beroende på att det varit två stora kalas under tiden jag var hemma. Första kalaset var det 55 gäster varav 45 var släkt i första och andra led till min son, 23 till mig. Andra kalaset var 110 gäster varar 23 var släkt i första eller andra led till mig med. Kalas kul. Förutom all släkt har jag dessutom lyckats träffa alla mina tjejkompisar som står mig nära och jag har badat! För första gången på 4 år lyckades jag hoppa i havet. Ni som bor i Göteborgs området inser direkt att det var ingen större bravad eftersom det var ca 26 grader i vattnet, men ändå.

Nu är jag alltså tillbaka på jobbet igen, glad, nöjd, solbränd och lite trött. Det är inte utan att jag håller med min svägerska lite när hon säger "Arbetet är en klart underskattad form av semester".

2 comments:

Ms.Take said...

älskad - saknad

systeryster said...

dig med, jättemycket