Tuesday, October 24, 2006

Uppdatering

Onsdag om en vecka går flyttlasset. Vi packar in böcker, möbler, aliens och småknytt i en lastbil och tar färgan till fastlandet. Det låter väl enkelt, eller geschwint som min mamma hade sagt. Faktiskt är att det är enkelt, så varför känner jag mig då så himla rädd. Och jättesugen. Och vemodig. Och otålig. Tänk att alla dom känslorna kan rymmas inuti samtidigt.

Jag vet att vi har gjort rätt val, samtidigt som det känns vemodigt att lämna denna ön. När vi flyttade från Sverige visste jag att vi skulle tillbaka dit, inom ett år eller 50, men tillbaka hem flyttar man ju alltid. Nu är det tvärtom. Jag vet att vi aldrig mer kommer att flytta tillbaka hit, och jag kommer att sakna ön, faktiskt.

Jag undrar hur London kommer att kännas nu som vuxen. När jag bodde där som 20-åring tyckte jag det var fantastiskt. Nu är livet och kanske framförallt förväntningarna på livet annorlunda emot då. Jag undrar också hur min yngsta son kommer att få det. Och hästen, hur skall det gå för hästen!

Det kommer att bli väldigt skönt att bo i en stad igen ialla fall. Känns skönt att kunna gå och shoppa och köpa det man vill, istället för att köpa det som finns lixom.

Hur som helst är allt klart för flytt nu. Förutom att huset fortfarande är osålt. Om någon vet någon som vill ha ett hus på Isle of Man så ge dom denna länken.

5 comments:

Anonymous said...

(länken funkade inte)

Jag vet hur det känns att flytta så du har all min sympati. Verkligen. Men det kommer bli to-to-to-toppen!!! *lovar*

Hästen kan ni ställa hos min sambos pappa :)

Anonymous said...

Kom. Tillbaks. NUUUUUUU!!!!!

Anonymous said...

*instämmer med föregående talare*

systeryster said...

I AM BACK!!!!!!!!!!!!! *hoppar upp och ner* Vad ni är gulliga som tänker på mig.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.