Friday, October 06, 2006

Hämden är god även på proxy

Ni som har läst min blogg vet att jag inte tycker speciellt mycket om en av mina grannar. Vad jag inte berättat är att grannen på andra sidan av oss är en absolut stjärna. Han är i 70 års åldern och har arbetat som lärare i engelska och franska i en privat skola i större delen av sitt liv. Både hans engelska och hans person är full av dignitet och stil. Dessutom har han en grymt torr, helt otroligt rolig humor. Han är gift med en kvinna som är lika mysig hon. De köpte en av Esters valpar av oss.

När vi åkte på vår turne till London förra helgen så tog dom hand om vår valp Hugo. Hela helgen hade de alltså två sjövilda tre månaders valpar att hantera. Vilket de gjorde med den äran. Bara en liten glitch hände. Bägge valparn bestämde sig en dag för att rusa över från deras trädgård till våran, trodde gode grannen, men han trodde fel. Istället för att stanna i vår trädgrård fortsatte de två små marodörerna förbi och rusade istället in i nästa trädgård. Och gissa vem som bor där? Japp, helt riktigt, där bor den inte fullt så trevliga grannen. Den grannens trädgård rusade valparn in i, med min distingerade gode granne, håret på ända, hack i häl.

Valparna hade inte varit i trädgården mer än kanske två och en halv sekund när den ogode grannen kommer klivandes och ryter till den gode grannen

"I dont want your bloody dogs shitting in my garden!"

Varpå min artige, distingerade, välartikulerade granne slutar jaga valparna. Han sträcker på sig, slätar ut sitt hår och ser sig omkring. Sedan säger han med sin ytterst korrekta engelska:

"Not much of a garden this really."

3 comments:

Ms.Take said...

Bwahahahahaha!
Där SATT den! Stående applåder :)

Anonymous said...

Hahahhahahahahaaa!!
ÄGD!! Och dessutom på riktigt posh brittiska!

Ha en trevlig helg : )

Dåcktor Erik said...

Hahahaha...sicken avsnoppning. En verbal knockout.

Jag älskar såna kommentarer!!