Friday, September 22, 2006

London

Jaha, då var allt bestämt. Vi skall flytta till London. Problemet är att vi inte kan bestämma oss för vart vi skall bo. Jobbet min man har fått ligger alldeles vid Hyde Park, så precis i mitten av London. Priserna på hus och lägenheter där är absurda. Det kostar ungefär million pund för en lägenhet på 0.5 kvadratmeter. Så det är inte att tänka. Vi tittar lite på Greenich Village, det verkar fint, och det finns fantastiskt fina lägenheter i Docklands area, Canary Wharf i GW verkar helt ok. Men skall man verkligen bo österut, eller är det bättre med sydöst, eller norr, kanske norr är den biten som är mysigast. Hjälp!!

5 comments:

Anonymous said...

Tänk på pendlingstiden om ni flyttar österåt...kommunikationerna är inte alltid så bra....

systeryster said...

mrrick Later som om du kan london, har du nagot mysigt stalle att foresla? Ett annat problem jag har ar att jag gillar oppen planslosning...finns inte sa gott om sadana i london :)

Anonymous said...

Som du sa så är Greenwich trevligt, men transporterna är långa om man jobbar i västra London. Helt generellt så är norra och västra London bättre både med transporter och trevligare omgivningar, om man bortser från Kensington och Chelsea som är väldigt trevligt men dyrt. Letar man efter lite billigare boende så är södra och östra London bättre. För att jämföra plater så kan du använda tex www.upmystreet.com. www.londonsvenskar.com har också mycket information. Öppna planlösningar kan man hitta lite varstans så det tror jag inte är ett stort problem. Ps om din man skall jobba vid Hyde Park så titta på boende runt tex Victora eller Pimlico vilket är ganska trevligt.
Hojta om du vill veta mer..

Rick

Anonymous said...

Systeryster har du tappat bort dig i en flyttkartong?? Var är du??

*saknar*

systeryster said...

ja nini men nu tror jag att jag hittat mig igen. :)