Friday, September 08, 2006

En tagg från nini

Ok, en liten frågesport om mig.
Jag har inte bestämt vad det blir för pris till vinnare än.*

Go for it!

Min favoriträtt:
1) Humblepie
x) Bap med skinka och colslaw
2) Färska västkusträkor.

Hur jag bor:
1) Lägenhet i byn
x) Lyxlya mitt i stan
2) Hus på golfbanan

Husdjur:
1) Två hundar, en häst och tre aliens
x) En hund, en häst och 15 akvariefiskar
2) Två hundar, en häst och tre vattenskjöldpaddor

Min senaste tillökning:
1) En häst
x) En fetstor plasma-tv
2) En hund

Något som värmer mitt hjärta:
1) När mina aliens är vänner
x) Rida
2) Koda

Beroende:
1) Nikotin
x) MUD
2) Alkohol

Mitt fordon:
1) Honda Civic
x) Ford Fiesta
2) Porche 911

Utslagsfråga:
Hur många systrar har jag:

1) 2
x) 3
2) 4

Lycka till! Och Ms Take, om du svarar så måste du göra en sån här själv :))

* om, jag menade naturligvis OM

13 comments:

Nini said...

Weeee! Jag är först!
Oki, det här blir det sista seriösa jag gör den här fredagen.
Och mina gissningar är som följer:
2
2
1
2
1
x (eftersom jag inte vet vad det är)
1 (fast jag hoppas eg på 2)
Fan! Ehh...ehh...jag vet ju bara om 1! Ehh... *fan*...chansar på 1 - dvs du har 2 systrar.

Hur gick det? Hur många fel har jag??
*hoppar oxå upp å ner*

[ymeknuls = låter snuskigt!]

Ms.Take said...

Hmmmdeeedmmm, jag kan inte svara - det hade ju lixom blitt facit :)

rucmtp = rumpnisse (hur fasen blev det det?)

systeryster said...
This comment has been removed by a blog administrator.
systeryster said...

nini Grymt bra, bara två fel. Nära skjuter faktiskt nästan en hare :)

missie ja det har du rätt i. Men jag taggar dig ändå :) ps.grattis på fölsedan

re "rucmtp = rumpnisse (hur fasen blev det det?)" så kan jag medela att det blev det i min hjärna oxå

Nini said...

Bara 2 fel? Tjohooooo!! Det är ganska bra :)
Vad hade jag fel på?

mwyas blir ju lätt my ass!! *asg*

Anonymous said...

MUD... det var det längesen man spelade. (Kanske just för att det är seriöst beroendeframkallande :-P )

systeryster said...

nini du hade fel på 3 nu när jag räknar efter, rätt svar är att jag är beroende av nicotin, jag har varit beroende av MUD (multi user dungeoun) ett text baserat nät spel, hack and slash typ. Jag kör en jätteful ford fiesta mest för att reta mina grannar hehehe och jag har 4 systrar. Därav mitt alias ... så nu vet du det :)


max seriöst!! det var på hitte fåret att MUD ledde till skilsmässa. Som tur är kom jag ur det, men det var faktiskt nästan lika svårt som att sluta snusa.

Nini said...

Darn!!
Men ok, vi kan väl säga att jag hade 2½ fel?

4 systrar?! Är ni 5 allt som allt? Jisses...

Anonymous said...

Hmm... själv kom jag efter på en mattekurs, som jag skulle pluggat in under jullovet. Under samma jul-lov som några kompisar visade mig MUD. 18 månader senare hade jag precis fått ett jobb eftersom jag hoppat av skolan och mest ägnat dagarna åt att spela i 18 månaders tid... (Detta var för läänge sen typ 13 år sen.)
Har senare lärt mig att NWN också kan vara farligt... men har bättre koll på tiden numera. Spelade bara NWN för mycket, inte PÅ TOK för mycket.

systeryster said...

max Jag har aldrig vågat spela NWN. Däremot så bytte jag från MUd till Heroes of Might and Magic. Där är fördelen att man kan spela klart :) Du....hur ledsamma är vi egentligen?? <g>

Anonymous said...

Ledsamma? Förstår Inte vad du menar *visslar oskyldigt* (Har förbeställt NWN2)

Heroes är iofs också kul, men det var modulbyggande och kodande som var det roliga med NWN...

Anonymous said...

... och hur många nörd-poäng fick jag för det inlägget? :-P

systeryster said...

max många, många Tillräckligt för att ta över pokalen från Ms Take tror jag hehehe