Friday, September 01, 2006

Hoppsan

Jag var sen i morse, sen och därmed stressad när jag satte mig i bilen. Första biten är en smal väg så måste krypköras. Känner hur stressen ökar av att köra i snigelfart. Får möte av en absolut idiot som ställer sig mitt framför mig, bumper mot bumper. Jag gestikulerar vilt för att få honom att förstå att han skall flytta på sig. Jag slänger in en och annan gest som betyder att jag inte gillar honom speciellt mycket. Han rullar ner sin ruta. Argt rullar jag ner min med och sticker ut huvudet för att höra vad ärthjärnan kan ha att säga.

"In this country we drive on the left side of the road", sa han.

6 comments:

Camillas lockar said...

Haha, sådär är jag med! Alla andra kör dåligt. Jag kör bäst. Tur att jag inte har nån bil nu.

Nini said...

Hihihihi jobbigt läge systeryster ;)

systeryster said...

Jag är faktiskt fortfarande generad måste jag erkänna. Hur dumt är det på en skala?

Nini said...

Mellan 1 och enormt? Jag skulle nog säga enormt ;)

Sir Realistic said...

Ha, ha, ha...Det är lätt hänt. Har bott i London och visst blev det lite tokigt ett par gånger.

Ms.Take said...

*nynnar
Ja, jag kör så lugt och milt..
alla ANdra KÖR så VILT!