Thursday, November 23, 2006

Lös och ledig

Min mamma är här, hon kom igår. Det är otroligt mysigt att ha sin mamma hos sig tycker jag. Som tur är har mitt jobb inte kommit igång hemma ännu så vi har massor av tid tillsammans.

Annars börjar livet falla tillbaka från hysterisk aktivitet till normal lunk äntligen. Det är helt otroligt vad mycket som måste göras när man flyttar. Om man som vi dessutom envisas med att byta land också så blir det extra mycket.

Nu när jag tänker efter så förstår jag inte riktigt hur jag skall ha tid att jobba alls. Hästen tar ju en del tid, och hunden med nu i och med att hon inte är välkommen på stallet. Sen har jag ju yngsta sonen och hans hobbies, intressen och läxor. Pussa på äkta maken är också en syssla som inte får prioriteras bort eller undervärderas. Om jag har tid över borde jag städa och tvätta och sånt, men laga mat gör jag bara inte. Tur att jag har svart bälte i take away . På tal om det, denna staden VET hur man behandlar sina invånare för 90% av alla ställen med take away har HOME DELIVERY!!!! Perfekt, kan inte bli bättre.

Hur i hela världen jag dessutom skall passa in en åtta timmars arbetsdag fattar jag inte. Någon har sagt "Om du vill ha gjort något snabbt, ge det till någon som är upptagen." Jag hoppas att det är sant, att ju mer man gör ju mer får man gjort, så jag kan göra allt jag vill och jobba med. Men jag måste erkänna att det är väldigt skönt att gå hemma just nu. Det slog mig just att jag kanske skall kalla mig mamma ledig, för nu är jag ju ledig från barnen med på dagarna. :)

3 comments:

Anonymous said...

Jag har bara sett citatet "If you want something done, give it to a busy man. He'll make his secretary do it."

Antar att man inte är upptagen nog för att drabbas av det där förrän man har en sekreterare. :-)

Anonymous said...

Hehe, du är rolig Max, men ärligt talat, du vackra och Ystra, vet jag inte hur lämpad du är för hemarbete.

Särskilt inte fter att du fått din present *blinkar oskyldigt*

Anonymous said...

Vaddå för present? Uhhhh tell me!!

Jag har saknat dig tusen tusen och är SÅ glad att du äntligen hinner blogga lite =)

Det där med home delivery är inte helt fel. Vi kan bara få Pizza hemkört å hur nyttigt är det?!?

Det finns ifs alternativ, men då kostar det enarmåettben =/