Saturday, November 11, 2006

Shoppa i London

Idag har vi varit och storhandlat. Det var nästan som ett helt litet äventyr. Vi kollade på nätet var närmsta stora mataffär låg, checkade vår A-Z* och åkte iväg. Tur att jag har tränat på att köra på löjligt smala gator på fel sida av vägen i fem år, för London är ingen semester att köra bil i kan jag lova. För att hålla en icke Londonbo riktigt på tårna så har London ** inga raka gator. Om man kör fel kan man inte bara köra en fyrkant för att ta sig tillbaka tills dit man var, nej icke då. Alla gator snirklar sig fram i de mest intrekata krumbukter. Om New York ser ut som en chackbräda ovanifrån så är London närmast att jämföra med ett ormbo. Och jag överdriver inte. Som extra grädde på tårtan så byter de flesta gator namn mitt i. Om gatan är lång, så kan den byta namn flera gånger. A-Z är numbera min bästa vän.

När vi tillslut hittade vår affär shoppade vi som galningar. Utbudet var suveränt och delikatesserna var urfräsha. Vi laddade bilen full och körde hem nöjda i hågen.

Inte förrän vi kom hem insåg jag vårt misstag. På ön hade vi en enormt stor amerikans fridge/freezer, det har vi inte här. Vad dumt det kan bli. Å andra sidan har jag spenderat hela kvällen med att käka allt som kunde bli dåligt av att inte stå kylt. Så inget ont som inte har något gott med sig.

* En hel bok med kartor över London.
** Inga andra städer i England heller nu när jag tänker efter.

6 comments:

Anonymous said...

*asg*

Det är så hemskt när man måste sätta i sig all glass på en ggn ;)

systeryster said...

hehehe

Dåcktor Erik said...

Haha...i min förra lägenhet hade jag ingen frys alls. Då fick jag äta upp tvåliterspaket med glass på en kväll.

Det chockade alltid folk.

Anonymous said...

Oj, så synd...
Att du hunnit göra misstaget redan, alltså. Vi kanske kan glömma bort att detta hänt och göra om det?
*förhoppningsfull uppsyn*

Anonymous said...

KOM TILLBAKS DAMMIT!!!!!!!!!!!!

systeryster said...

Jag är tillbaka Nini, och jag skall försöka blogga mer regelbundet. Om du läser mitt nya inlägg så ser du att jag egentligen inte har någon ursäkt för att inte blogga. Men det verkar faktiskt som att ju mindre man gör, desto mindre får man gjort. Men jag lovar att försöka skärpa mig :)