Friday, September 14, 2007

Pub lunch

Igår var jag och mina mostrar och åt lunch inne på en pub mitt i London. Vi satt på uteserveringen och myste i solen. Plötsligt kommer en man utspringande från puben och börjar skälla ut en kille som sitter vid bordet bakom mig. Mannen skriker och gestikulerar vilt åt killen som ser helt förskräckt ut.

- Ta bort den! Ta bort den jävla* jackan, skriker mannen och ser ut som om han tänker börja slåss.
- Vilken jacka, undrar killen förskräck. Den här? säger han och lyfter lite försiktigt på kanten av jackan han har i knäet.
- Ja den, fräser mannen. Visa vad du har under jackan ditt jävla svin.

Mannen kastar sig framåt och jag hinner tänka att nu jädrar blir det slagsmål, men istället för att slå till den stackars förskräckta killen så rycker mannen undan jackan. Under jackan finns MIN HANDVÄSKA!**

Jag tror inte mina ögon. Killen har lyckats sno åt sig min väska som stod mellan mig och min moster långt in under vårat bort. Jag har inte märkt något, inte ens känt hans närvaro. Helt chockad lutar jag mig framåt och rycker åt mig väskan ur killens knä. Killen och hans väninna reser sig och rusar iväg med mannen i hälarna.

Så igår fick jag tillbaka min väska innan jag visste att den var stulen. Som skuggan hade sagt, hade jag tur eller otur? En sak vet jag med säkerhet. Min väska är hädanefter i mitt knä eller fastkilad mellan mina fötter när jag är ute.

Nötter:
* Alla svärord är fritt översatta och mycket dämpade i grovhet. För den strikt verklighetstrogna kan en ledtråd vara att mannen hade en hel del att säga om killen sexualitet och liknade killen vid diverse kroppsdelar, både kvinnliga och manliga. Mannen verkade dessutom anse att killens ursprung inte var helt av det mänskliga slaget.

** Vid det här laget är jag helt enig med mannen i hans beskrivning av killen, killens sexualitet och killen ursprung.

4 comments:

beerbelly said...

hehe vilket flyt och kul skrivit :)

systeryster said...

Tack bb:) Och föresten, tack för att det du sa om min blogg på MsTakes blogg. Jag uppskattade det enormt.

beerbelly said...

Det är lugnt, var bara ärlig. Det händer när man minst anar det :)

Anonymous said...

Men herregud?!? Jheezuz vilka människor det finns! Cudos till killen som såg det och faktiskt gjorde nåt och alla helvetes könssjukdomar till killen som snodde din väska!