Monday, September 10, 2007

En dag som den här.

Jag vaknade med huvudvärk.

Jag fick ÄNTLIGEN tag i mäklaren som hade hand om en lägenhet vi ville titta på, och fick beskedet att den redan var uthyrd.

För tre veckor sedan besiktigade jag bilen, men den gick inte igenom på grund av någon damask som hade gått sönder. Bilmekanikern som hjälpte mig fixa damasken upptäckte även ett missljud i en broms. Han hade inte tid att fixa det då, så vi bestämde att jag skulle lämna in bilen till honom i morse, så skulle han fixa det innan ombesiktningen i eftermiddags. Det glömde jag.

Jag hann precis till besiktningen. Till skillnad från för tre veckor sedan så tyckte besiktningsmannen idag att missljudet i bromsen var ett problem. Bilen gick inte igenom besiktningen.

Jag ringde bilmekanikern och körde över bilen till honom. Han hann inte fixa bromsarna idag, så jag fick lämna bilen hos honom och hämta den imorgon. På vägen hem på tunnelbanan inser jag att jag har gett bilmekanikern hela min nyckelknippa.

Räck upp handen om du tror att min husnyckel sitter på min nyckelknippa?

Nu skall jag gå och lägga mig.

2 comments:

beerbelly said...

Det finns skitdagar och så finns det Skitdagar :(. Får hoppas det fixar sig ändå.

Ms.Take said...

Fy och blä!
Sympatikramar och varma tankar.

Och ÄNDÅ, så fnissar jag lite när jag läser det här :)