Wednesday, September 05, 2007

Att bo eller att inte bo

I November förra året hyrde vi en trerumslägenhet i Barnes i sydvästra London. Vi beslöt oss för den här lägenheten trots att den är lite liten för oss, för att den var det fräschaste boendet vi kunde hitta på så kort varsel.

Trots idogt letande har jag inte lyckats hitta något som är bättre än den vi har, så förra veckan ringde jag till vår mäklare för att be henne förlänga kontraktet med ett år. Men se det gick inte, den lägenheten vi bor i är nämligen såld!

Jag har alltså knappt två månader på mig att hitta något annat. Nu är det inte längre frågan om att hitta något bättre än den vi har, för nu har vi ju ingen. Det verkar nästan helt omöjligt att för en rimlig summa pengar hitta någonstans att bo som för det första INTE luktar mögel och för det andra är aningen större än 30m2 per våning. Det är väl inte för mycket att begära kan man tycka men då är man nog som jag, alldeles för svensk.

Och då tittar jag inte ens på något som kostar mindre än £3000 i månaden!

7 comments:

Agneta - My Nail Mania said...

Vilka sannslösa hyror! Hoppas det löser sig :)

beerbelly said...

De är helt sjuka där på öarna. Först så kan de inte bygga något som inte en bris blåser omkull, sen ska de ha sjuka summor för det :(
Kan inte hjälpa alls just nu tyvärr annat än med hoppas det ordnar sig.

Anonymous said...

jag vill också till london

Anonymous said...

Men?! Tyckte inte mäklaren att det hade varit en jäkligt bra idé att kolla med er INNAN hon sålde den?!? Hur tänkte hon? Tänkte hon??

Ms.Take said...

Syyyyyyyympati!

systeryster said...

Tack alla för era glada tillrop, det behövde jag kände jag.

Man tycker ju att hon kunde kollat med oss först Nini, eller hur? Till hennes försvar kan jag säga att vi hade inte köpt den här lägenheten ändå, den är för liten för oss. I morgon skall vi titta på en lägenhet här i närheten verkar bra, så håll tummarna.

Nini said...

*håller alla tummarna*