Monday, December 04, 2006

Väntan

Jag sitter och väntar på leverans av min nya dator. Jag fick ett email i fredags som sa att leveransen skulle ske mellan 08:00 och 12:00. Nu är klockan 10:13 och den är inte här ännu.

Jag HATAR att vänta. Jag är urdålig på att vänta, speciellt när jag ser fram emot det jag väntar på. Omedelbar behovstillfredställelse det är jag det. Hur otroligt naivt speciellt vid min ålder, men inte desto mindre den jag är.

Jag skulle kunna jobba, eller städa, eller sätta på en tvätt, eller göra något annat nyttigt, men inte då. Jag väntar. Aktivt. VÄNTAR.

Jag försökte jobba men allt jag kunde tänka på var hur otroligt långsam min dator var, och hur ofantligt mycket snabbare den dator jag skall få kommer att vara, den datorn som inte har kommit ännu, den datorn som jag väntar på. Och väntar.

Varje gång jag hör en bil hoppar jag upp och stirrar ut genom fönstret för att se om det är min dator som kommer. Men det är det aldrig. Aldrig någon gång. Den kommer säkert aldrig någonsin. Jag försöker hålla hoppet uppe men just nu tror jag att jag aldrig kommer att få min nya snabba dator. Men jag väntar. Och väntar. Och väntar.

3 comments:

Anonymous said...

Åååh så där är jag oxå. Hatar att stå i kö, hatar att vänta på paket, hatar att sitta i tfn-kö, hatar att inte veta.

Omedelbar behovstillfredsställelse (shit vilket långt ord) ja tack!!

Anonymous said...

Men nu har den kommit, eller hur eller hur? Är den fiiiin? Är den.... nästan porrigt fin? :)

Anonymous said...

å jag väntar å väntar å väntar å vänta å väntar oxå!!!

Du bara försvinner heeeeela tiden!!! =(